Siis voi hyvää päivää, mutta mulla on tosi levoton olo. Ajatukset ovat todellakin jo IVF:ssä. Rupesi jännittämään ihan hirveästi, kun sain yksityiskohtaista tietoa IVF hoidon kulusta rakkaalta ystävältäni, joka on läpikäynyt pitkän hoitorumban. Olin jotenkin naiivisti kuvitellut, että IVF olisi yhtä pieni pala kakkua kuin inssit asiaa sen enempää ajattelematta. Juu, tiesin kyllä, että punktio tehdään ja toki tiesin, että alkiokin laitetaan oikeeseen paikkaan.

Mutta.

En ajatellut sen tarkemmin, että miten se käytännössä tapahtuu. Suonensisäistä kipulääkitystä! 3 päivää sairaslomaa! Liikuntakielto! Ystävälleni oli annettu hoitojen alkaessa jonkinlainen vihkonen, missä on kerrottu, miten toimenpiteet tehdään jne. Mulle ei ole tarjottu mitään sellaista vihkosta tai infopakettia?! Oletteko te muut saaneet? Onko teille kerrottu yksityiskohtaisesti hoitojen kulku? Ainoat esitteet, mitä mä olen saanut, on Puregon-kynän käyttöopas ja yksi A4 missä kerrotaan, mitä minäkin päivänä pitää ovulaation induktiossa ennen inssiä ja inssin jälkeen tehdä. Toki IVF hoidot ovat vielä tulevaisuudessa ja luultavasti lisää infoa tulee matkan varrella. Mutta olisi se kiva tietää jo tässä vaiheessa kaikki mahdollinen, niin voi henkisesti valmistautua (ja valmiiksi pelätä) hurjiin toimenpiteisiin. Täytyyhän ne aika hurjia olla, jos sairaslomaakin tulee useampia päiviä!

Sekin jännittää, että osuuko kohdallni hyperstimulaatio, kun mulla kuitenkin PCO-tyyppiset..

Kaikkee sitä pieni ihminen kerkiää murehtimaan. Pitäisi oikeesti miettiä ihan muita asioita.. Kuten ylihuomista tenttiä. Siis nenä koulukirjoihin. Tsau.